“We have received these documents … The documents are also being published by The New York Times, France’s Le Monde, Britain’s Guardian newspaper and the German magazine Der Spiegel. WikiLeaks founder Julian Assange has not been charged in connection with leaked documents but was jailed in England this month after two women in Sweden accused him of sex crimes, including rape. “We never reveal our sources.”

Earlier this year, WikiLeaks published tens of thousands of classified US military documents on the wars in Iraq and Afghanistan. without restrictions and without paying anything for it,” Almlid said, declining to say exactly how the paper obtained the material. On Wednesday, a spokeswoman for Manfred Nowak, the U.N.’s top anti-torture envoy, said Nowak was looking into a complaint that Manning, who visitors say spends 23 hours a day alone in a cell, has been mistreated in custody. Aftenposten will also post parts of some of the original documents on its website, redacting sensitive information such as names if needed, Almlid told The Associated Press. A US solider, Pfc. Apache helicopter attack in Baghdad that killed a Reuters news photographer and his driver. It is not known who sent the US documents to WikiLeaks. AP He was freed on bail last week and is confined to a supporter’s country estate in Britain while he fights extradition to Sweden, where authorities want to question him in the sex crimes inquiry. Manning is now in a Marine Corps brig in Quantico, Va. Bradley Manning, was charged in July with leaking classified material, including video posted by WikiLeaks of a 2007 U.S. Managing editor Ole Erik Almlid said Aftenposten has no restrictions on how to use the material, and will be publishing articles about the US documents that it finds relevant in its online and paper editions. So far WikiLeaks has released about 1,900 of the more than 250,000 State Department documents it claims to possess, many of them containing critical or embarrassing US assessments of foreign nations and their leaders. The Pentagon denies the claim.
The truth lies trapped in a web of intrigue
Rudd’s man knocked his Asia plan
FULL WIKILEAKS COVERAGE

A Norwegian newspaper says it has obtained the entire trove of 250,000 uncensored US diplomatic documents that WikiLeaks has been distributing. The announcement appears to make Aftenposten the first media organisation outside WikiLeaks’ five partners to obtain the material – a development sure to heighten US government fears that the public release of some uncensored diplomatic cables could endanger informants’ lives.
Advertisement: Story continues below